17 Eylül 2010 Cuma

Lisanslı Ürün Kullanımı !

        Geçenlerde okuduğum haber göre Türkiye'de lisanslı ürün kullanımı %37 civarlarındaymış.Son zamanlara göre bu oran yükselmiş hali.Oranın bu denlii düşük olması Türkiye'de satılan donanım ürünlerinin diğer ülkelere nazaran hayli pahalı satılması sonucunda vatandaşı ekstradan lisansız yazılım ürünleri kullanmaya teşvik ediyor desek sanırım yanılmış olmayız.

        Genellikle bu konudan işletim sistemi yazılımı üreten firmalar şikayet ediyor olsa gerek.Piyasada  100-150 $ dan satılan ürünleri bir bilemedin iki sene içinde yenilenecek yazılım için bu fiyatı çok gören var.Bir yandan da sadece bu ürünü alarak işin bitmediği de gerçek.Bilgisayar için ortalama bir kullanıcının kullanması gereken programları satın aldığını düşünsek 500-600 $ ları bulacak.Neredeyse bir bilgisayar fiyatı!




        Çerçeveye biraz daha geniş bakmak gerekirse çoğu şey ülkenin gelişimine bakıyor.Ülke geliştikçe ekonomik olanaklar artıyor, işsizlik azalıyor, milli gelir artıyor vs. gibi etkenlerin sonucunda insanlar lisanlı ürün kullanımına eğiliyorlar.Ekonomik olarak kısıtlı bütçeye sahip insanlar çağın getirisi olarak kullanmak "zorunda" kaldıkları bilgisayar için bir yerden kesiyorlar o da "yazılım" oluyor.

        Türkiye'deki durum için genel itibari ile özetlemek istedim.Tabiki bir çok nedenler de var.Ama çoğu gelişmiklik ekonomik özgürlükte bitiyor.Türkiye için %37 olan lisanslı kullanım oranı zamanla artacağı ümidindeyim.Ama şuna da değinmeden geçmek istemiyorum.Yerli yazılımlara gereken desteği verelim bir çoğu ücretsiz olarak sunulan yazılımlara duyulan ilgi çok düşük.Çok başarılı Türk yazılımcılarımız mevcut.Gereken desteği vermezsek gelişimimiz yarım kalır..

       Yazımı bitirirken sizlere ücretsiz olan açık kaynaklı Pardus işletim sistemini konusunu okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

http://teknolojihakkindahersey.blogspot.com/2010/09/pardus-yerli-isletim-sistemi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder